Pytanie:
Czy 2 żarówki 120 V połączone szeregowo mogą być używane przy zasilaniu 230 V AC?
Rolf W.
2019-05-16 20:06:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Rozważam zakup w USA żarówek o pełnym spektrum, które będą używane w Europie. Tutaj tego typu żarówki są rzadkie, ponieważ obecnie są to głównie diody LED.

Najpierw pomyślałem, że muszę obniżyć napięcie, na przykład za pomocą konwertera podróżnego na rynek amerykański. Ale ktoś zrobił na marginesie uwagę, żeby przełączyć to szeregowo.

Wiem, że żarówka 120 V z sieci 230 V natychmiast się przepaliła. Ale z eksperymentów w liceum niewyraźnie pamiętam, że układ serii może faktycznie zadziałać: umieść 2 żarówki w szeregu, a 230 V będzie miało połowę: 115 V. Ale co z prądem?

Pytania:

  1. Czy dwie żarówki o mocy 120 V / 150 W połączone szeregowo z siecią 230 V będą działać?
  2. Czy świecą ( prawie tak samo jasne jak 2 żarówki o mocy 230V / 150W w układzie równoległym?
  3. Czy będzie działać ze ściemniaczem?
Moim zdaniem jakość światła z niektórych lamp LED jest tak samo dobra, jak żarówka.Nie potrafię odróżnić po prostu patrząc na światło.Wystarczy spojrzeć na niską temperaturę barwową i wysoki współczynnik oddawania barw (CRI).
Naprawdę wystarczy kupić żarówki LED wyższej jakości i zapomnieć o niebezpiecznych pomysłach, takich jak ten.
Dziękuję za sugestie.Rzeczywiście, LED przeszedł długą drogę i te dobre są praktycznie nie do odróżnienia od tradycyjnych żarówek.Większość z nich to jednak śmieci pod względem jakości światła, ale znalazłem dostawców, którzy sprzedają tylko produkty z najwyższej półki.Mimo to wydaje się, że nie ma jeszcze dostępnych żarówek LED z wysokim CRI, które są również ściemniane i bez migotania.
Lampy są tanie - wystarczy kupić odpowiednie, aby nie przestraszyć kolejnej osoby do pracy nad Twoją instalacją.
Gdzie w Europie?To, co proponujesz, prawdopodobnie nie spełnia przepisów dotyczących okablowania (przepisy budowlane część P) w Wielkiej Brytanii.
Pięć odpowiedzi:
Michel Keijzers
2019-05-16 20:12:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jest to możliwe, o ile używają tej samej mocy (lub odporności).

Jednak wiąże się to z ryzykiem. Jeśli jedna z żarówek zużywa mniej energii (z jakiegoś powodu może uszkodzona / koniec swiatła ... patrz uwaga Ferrybiga poniżej nie bez powodu), druga zużywa więcej i będzie się zepsuć (szybciej), więc nie jest to rozwiązanie idealne .

Ze względu na P = V * I < => 150 = 110 * I, I = 1,36 A dla dwóch żarówek, czyli 0,68 A na żarówkę.

Dla sposobu 220 V : P = V * I < => 150 = 220 * I, I = 0,68 A na żarówkę.

Żarówka może z czasem tylko stracić średnicę żarnika.To obniżyłoby prąd dla drugiej żarówki jeszcze bardziej ze względu na wyższą rezystancję.W jaki sposób żarówka mogłaby uzyskać więcej mocy?
Jeśli rezystancja żarówki wzrośnie, napięcie również wzrośnie, jeśli żarówka zawiera warystor (w celu ochrony przed przepięciami), może ona wyskoczyć przez to zwiększone napięcie i potencjalnie może również wyzwolić dowolny warystor w drugim świetle, prowadzącdo awarii kaskady
@Ferrybig dzięki za dodanie tego komentarza, dodałem go do mojej odpowiedzi.
Roger
2019-05-16 23:41:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, to powinno działać dobrze. W tamtych czasach lampki choinkowe były połączone szeregowo z 6 lub 12 V, a każdego roku sprzedawano ich tysiące.

Niewielkim zastrzeżeniem jest to, że zazwyczaj gwintowana część gniazda jest podłączona do neutralnego. Druga żarówka będzie miała napięcie na gwintowanej części gniazda, więc należy zachować ostrożność, aby nie można jej dotknąć.

Kolejnym drobnym zastrzeżeniem jest to, że technicznie gniazda 120 i 230 V są różne. Gniazdo amerykańskie nazywa się E26, a gniazdo europejskie nazywa się E27. Są jednak tak blisko, że w praktyce żarówki wydają się dobrze wymieniać.

Jestem w USA i kupiłem kilka żarówek 230V 100W. Mamy około 135 woltów w naszym domu (normalnie to 120-125, ale nasz transformator jest trochę inny). Używam ich jako lampek nocnych w pokoju dziecięcym i łazience.

Wydaje mi się, że żarówki, które przyjechałem z Chorwacji. Jeśli Twoim celem jest wyłącznie zdobycie żarówek, które nie są już dostępne w sklepie, mogą istnieć opcje wysłania żarówek 230 V pocztą.

Powodzenia!

Różnica między gwintami E26 i E27 wynosi 1 mm.Biorąc pod uwagę typowe tolerancje produkcyjne żarówek, nie jest to poważny problem.
* Niewielkim zastrzeżeniem jest to, że zazwyczaj gwintowana część gniazda jest podłączona do przewodu neutralnego. * Wiele europejskich wtyczek nie jest spolaryzowanych, więc nie stanowi to problemu.
Tak, pomyśl o tym, wciąż mamy gorący i neutralny przewód.I tylko jeden sprawia, że miernik napięcia się świeci, więc myślę, że dotyczy to również AC.
To dobry sposób, aby ugryźć się przy próbie wymiany żarówki, +1
Dzięki, z pewnością byłoby to ważne zastrzeżenie do rozważenia, że wątek jest gorący.Nasza sieć zasilająca jest jednak prądem zmiennym tutaj w Europie, więc jest zmienna;Myślę, że w takim przypadku nie miałoby to znaczenia?
W tym przypadku prąd przemienny nie ma znaczenia.W standardowej żarówce dno ma naprzemienną sinusoidalną falę mocy, podczas gdy gwint nie miałby do niego żadnej mocy.To nie jest „pchnięcie z jednego końca, potem drugiego”, to „pchnięcie z jednego końca, a następnie pociągnięcie z tego samego końca”.
Podczas gdy OP twierdzi, że będzie używał dwóch żarówek 150W, wyobraź sobie za wiele lat, kiedy jedna z żarówek przepali się i zostanie zastąpiona żarówką 100W.Ponieważ to wszystko, co miał wtedy do dyspozycji.Ta 100W żarówka przepaliłaby się dość szybko.
mkeith
2019-05-16 20:33:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uważam, że nie jest to dobry pomysł jako standardowa praktyka. Jednak koncepcyjnie byłoby dobrze użyć dwóch żarówek 120 V typu żarnikowego połączonych szeregowo w systemie 230 V. Robiłem to już wcześniej, na krótko i żarówki wyglądały całkiem normalnie. Więc nie krępuj się eksperymentować. Ale na dłuższą metę może żarówki nie podzielą równo napięcia i jedna z nich przedwcześnie się zepsuje. Nie jestem pewien.

Tak, jasność byłaby bliska 2 żarówkom 230 V równolegle.

Tak, działałby ze ściemniaczem.

UWAGA: To odpowiedź dotyczy żarówek żarnikowych (żarówek). Nie byłoby dobrym pomysłem umieszczanie żarówek LED lub świetlówek szeregowo, ponieważ ich wewnętrzna elektronika nie jest do tego przystosowana.

UWAGA 2: Nie jestem pewien, czy to wielka sprawa. Zwykle w żarówce środkowy przewodnik jest „gorący”, a zewnętrzny, bardziej podatny na dotyk przewodnik jest „neutralny”. Szeregowo w systemie 230 V, jedna z żarówek będzie miała środek gorący, a na zewnątrz wysokie napięcie (połowa „gorącej” lub 115 V). Można argumentować, że jest to najmniejsze, nieco bardziej niebezpieczne niż standardowe systemy i żarówki 120 V. Ale tak długo, jak nie dotkniesz żadnego przewodnika, powinno być w porządku.

Każda żarówka będzie zużywać (w przybliżeniu) taką samą ilość energii, jak gdyby była podłączona samodzielnie do 120 V.Więc tak, ściemniacz powinien mieć moc dwukrotnie większą niż poszczególne żarówki.
Myślę, że ściemniacz musiałby mieć jednak moc 300W, skoro żarówki byłyby mniej więcej tak jasne przy 2x 230V / 150W?
Dzięki, tak, to specjalnie dla żarówek typu filament.Gdy diody LED z pożądanymi specyfikacjami staną się dostępne, mogę zmienić przewody urządzenia z powrotem na równoległe i zamiast tego użyć LED.
Uwaga dotycząca żarówek nie była przeznaczona specjalnie dla OP.Pytanie OP było dość jasne.Ale odpowiedzi w tej witrynie zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i chciałem się upewnić, że moja odpowiedź dotyczy tego ważnego problemu dla tych, którzy nie czytają dokładnie OP.
yo'
2019-05-16 22:49:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Teoretycznie, jeśli tak naprawdę nie ma żarówek elektronicznych, możesz to zrobić. Żywotność żarówek może być krótsza, ponieważ nie muszą one równo dzielić mocy w miarę starzenia się, a większa moc oznacza większe zużycie.

W praktyce tak, będzie działać i będzie działać zgodnie z oczekiwaniami. Chyba że coś pójdzie nie tak.

Jednak jest to bardzo prawdopodobne, że jest to sprzeczne z kodem elektrycznym w jakimkolwiek kraju europejskim, ponieważ Twoja żarówka jest urządzeniem o napięciu znamionowym prawdopodobnie na 100--120 V, więc nigdy nie można jej podłączyć do 220 / Sieć 230V. Są ku temu dobre powody, ponieważ istnieją problemy z bezpieczeństwem: Wyobraź sobie, że Ty (lub ktoś inny, kto przebywa w Twoim domu, nawet z wizytą), wymieniasz żarówkę na 220 V, a nawet 120 V o innej mocy . Następnie wystawisz jedną z żarówek na> 120V, a one nie były do ​​tego przystosowane. Po drugie, nie powinieneś sam tego podłączać, a certyfikowany elektryk nigdy nie powinien być skłonny do zrobienia czegoś takiego. Pamiętaj również, że gdybyś miał wypadek, firma ubezpieczeniowa prawdopodobnie uznałaby Cię za odpowiedzialnego, ponieważ z jej punktu widzenia po prostu byś pomieszał.


Rozwiązujesz zły problem. Wystarczy zainwestować w wysokiej jakości żarówki LED, które nie muszą być drogie. Żarówki LED CRI 80 o jasności 600 lumenów można kupić już za 2 euro. Czy naprawdę warto mieszać w prąd?

Kiedyś (i do pewnego stopnia nadal jest) powszechną praktyką w przemyśle rozrywkowym było seryjne stosowanie lamp w kurtynach świetlnych i tablicach żaluzji.Było to wszystko, od par 500W lub 1kW 120V PAR aż po tablice 9 świateł lądowania samolotów 28V, nie znam nikogo, kto miałby problem z bezpieczeństwem (ból w dupie zastanawiał się, który z nich zawiódł).
Nawiasem mówiąc, nie planuję zmieniać okablowania w domu.Tylko to z oprawy oświetleniowej.
Czy ktokolwiek mógłby skomentować, czy jest to rzeczywiście niebezpieczne, jak sugeruje to yo?Na podstawie innych odpowiedzi wydaje się, że ryzyko to przede wszystkim niedogodność i koszt zgubienia jednej lub dwóch żarówek.
Wygląda na to, że OP chciałby czegoś znacznie lepszego niż CRI 80, gdyby szukał lampy o pełnym spektrum.
@AndrewMorton CRI 90+ są również dostępne (choć o podwójnej cenie), gdyby ktoś pomyślał, że 80 to za mało.
Jest to niebezpieczne, ponieważ będziesz musiał wykonać okablowanie, które nie jest objęte żadną normą europejską, aby w ogóle zainstalować taki system.Z pewnością w Wielkiej Brytanii nie ma * prawa * uniemożliwiającego niewykwalifikowanym osobom modyfikowanie ich okablowania w domu, ale brak prawa magicznie nie sprawia, że każdy jest w stanie to zrobić bezpiecznie - ale jeśli używają części zgodnych z lokalnymi normami, trudno jest to zrobić.robić cokolwiek zagrażającego życiu.Ale w przypadku OP nie ma takich części!
Harper - Reinstate Monica
2019-05-17 08:00:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, kod nie jest legalny (ponieważ obudowa górnego gniazda żarówki będzie gorąca), ale będzie działać. Zależy to od tego, czy żarówki są równe; jeśli nie, jeden wypali się pierwszy.

Jednak biorąc pod uwagę naruszenie Kodeksu i ogólne trudności, myślę, że szczekasz w niewłaściwe drzewo. Technologia fluorescencyjna stała się absolutnie fantastyczna w latach zachodu słońca i nie ma problemu z uzyskaniem świetlówek o pełnym spektrum w dowolnej temperaturze barwowej. Jakość światła jest lepsza niż w przypadku LED (naprawdę).

Lampa nie musi być kompatybilna z jednym lub drugim napięciem sieciowym; to jest praca balastu. Dwie rzeczy są prawdziwe w przypadku stateczników. Po pierwsze, możesz uzyskać rodzime europejskie stateczniki dla standardowych rozmiarów fluorescencyjnych. Po drugie, nowoczesne stateczniki północnoamerykańskie są kompatybilne z wieloma napięciami w zakresie 110-277 V, a 230 V znajduje się w ich środku.

Jest również znacznie bardziej wydajny, a wydajność świetlna zbliżona jest do diod LED, więc dodatkowy koszt z góry zostanie pokryty przez zmniejszony rachunek za prąd.

Możesz także zapoznać się z opcjami LED, ale istnieje ocean dość średniej jakości, a najwyższej jakości diody LED są nadal dość trudne do znalezienia i mają butikowe ceny.

Jedynym zastrzeżeniem dotyczącym wielonapięciowych stateczników fluorescencyjnych jest to, że wiele z nich posiada certyfikat „Non Consumer” Part 18 FCC, co oznacza, że nie są objęte takimi samymi limitami emisji i normami jak urządzenia konsumenckie Część 18, a zatemnie mogą być legalne do użytku domowego.(Z 47 CFR części 15/18 nie jest jasne, czy ta sytuacja jest legalna; jeśli * jest * legalna, to użytkownik balastu jest na haku dla każdego RFI, który może wygenerować)
Jeśli OP używa ich w Europie, kod USA nie ma znaczenia.Ponadto w wielu krajach europejskich złącza lamp są 2-przewodowe (bez uziemienia) i odwracalne, więc gwint i tak ma 50% szans na nagrzanie.Zazwyczaj dla bezpieczeństwa polegają na podwójnej izolacji.
@abligh Nie przypominam sobie wspominać o kodzie amerykańskim.Europejskie typy, o których wspominasz, całkiem nieźle chronią oba terminale.Założeniem OP jest sprowadzanie żarówek ze Stanów Zjednoczonych, a te typy są niezwykle rzadkie w Stanach Zjednoczonych - prawie wszystkie mają różne rozmiary podstawy Edisona.
@Harper, o ile wiem, „kod” jest używany głównie w Stanach Zjednoczonych, aw większości Europy można z radością okablować, co lubisz (profesjonalni elektrycy mają standardy).Śruba Edisona jest stosunkowo powszechna w Europie (w różnych rozmiarach).Uważam, że każda lampa w Ikei to na przykład śruba Edisona - z pewnością wszystkie moje.
@abligh „moje terytorium nie ma kodu elektrycznego” - masz na myśli to, że „nigdy w życiu nie widziałem inspektora i do tej pory zawsze mi się to udawało”.Może tak być, ale one istnieją.I to w końcu może cię dogonić - kiedy sprzedasz swój dom (USA), gdy ktoś zostanie ranny, [to] (https://www.cnn.com/2016/08/11/us/california-valley-fire-faulty-hot-tub / index.html), itd. Ktoś w twoim rządzie uważa, że bezpieczeństwo elektryczne jest jego ratunkiem.A jego wzorcem odniesienia dla „kompetentnej pracy” będzie książka Kodeksu kompetentnego autora.
@Harper - mając rozległą współpracę na obu terytoriach, rozumiem, że nie mamy takich samych inspektorów jak w USA.Jako właściciel domu możesz w zasadzie okablować to, co lubisz - na pewno do lamp itp. W przypadku stałego okablowania (rzeczy, które są sprzedawane jako część nieruchomości) istnieją standardy (których nie musisz wtedy przestrzegać).Kiedy sprzedajesz swoją nieruchomość, kupujący może (opcjonalnie) wymagać przeglądu elektrycznego stałego okablowania i może obniżyć oferowaną cenę / wycofać z transakcji, jeśli instalacja elektryczna nie spełnia normy.(ctd)
Niektóre nieruchomości (np. Domki kryte strzechą) mogą wymagać przeglądu w celu ubezpieczenia.Jednak dotyczy to tylko stałego okablowania i w żadnym wypadku nie dotyczy lamp podłączonych za pomocą przewodu.To zupełnie inna historia, jeśli chcesz * sprzedawać * lampy komercyjnie - w takim przypadku potrzebują one zgody.Całkowicie rozumiem, że w Wielkiej Brytanii (i uważam, że Europa, ponieważ jest to powszechny system regulacyjny) nie ma „kodu” określającego sposób okablowania własnych urządzeń podłączonych do sieci.(ctd)
Jeśli sądzisz inaczej, być może mógłbyś wskazać mi kodeks, który ma zastosowanie w Wielkiej Brytanii do tej działalności.Nie każdy kraj działa tak jak USA.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...