Pytanie:
Czy taśma kaczkowa / izolacyjna jest bezpieczna do izolacji przewodów zasilających?
Matthew Steeples
2015-03-14 01:09:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pytanie mówi wszystko. Z siedzibą w Wielkiej Brytanii, więc napięcie sieciowe wynosi 240 V i 20 A. To obwód oświetleniowy.

Nie, nie zrobiłbym tego. Taśma przyzwoitego elektryka ochroni przed 600 woltami na owinięcie. To jego praca. Kto wie, taśma klejąca, a ponadto praktycznie wszystkie taśmy, jakie kiedykolwiek widziałem, z czasem psują się i stają się kruche.
Czy możesz dokładniej opisać okoliczności, w których masz * nieizolowane * przewody sieciowe?
Domyślam się, że mieli na myśli (240) * przewody z napięciem sieciowym *, chociaż nie użyłbym go również na przewodach niskonapięciowych.
Dlaczego nie wymienisz uszkodzonych przewodów lub nie użyjesz odpowiedniego terminatora, jeśli próbujesz po prostu zaślepić koniec (jak nakrętka przewodu)? Nawet dobra taśma elektryczna może się poluzować z upływem czasu, więc bezpieczna naprawa dzisiaj może stać się śmiertelnym zagrożeniem porażeniem prądem elektrycznym za kilka lat.
Ponieważ jesteś w Wielkiej Brytanii, jeśli praca jest wykonywana w mieszkaniu, uważaj, aby przestrzegać [części P przepisów budowlanych] (https://www.specifiedby.com/building-regulations/approved-document-p- bezpieczeństwo elektryczne), w szczególności „Uziemienie i wyrównanie potencjałów są zadowalające”.
Dziękuję wszystkim za komentarze i odpowiedzi. Chodziło o zmianę oprawy oświetleniowej i obawiałem się, że ilość odsłoniętego drutu jest większa niż potrzebna, ale po otwarciu opakowania oprawy oświetleniowej faktycznie przyszedł z osłoną izolacyjną zaprojektowaną do przesuwania się po końcach przewodów
Siedem odpowiedzi:
ThreePhaseEel
2015-03-14 03:09:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zamiast tego użyj odpowiednio wymienionej i oznaczonej taśmy izolacyjnej, jeśli musisz użyć taśmy - taśma kaczy jest nieznana, jeśli chodzi o właściwości izolacyjne, a także jest bardziej podatna na zapalenie się w przypadku uderzenia iskrą niż odpowiednia taśma izolacyjna.

Oczywiście, jeśli zamiast tego można użyć rurki termokurczliwej lub jakiegoś rodzaju złącza przewodowego (nakrętka lub blokada wciskana), jest to znacznie lepsze rozwiązanie - taśma elektryczna nie wytrzymuje tak, jak działa termokurczliwie.

mikes
2015-03-14 02:25:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, to nie jest właściwe użycie. Taśma typu kaczka nie jest nawet wystarczająco dobra do przewodów. Nie został przetestowany ani zatwierdzony przez UL, ani nie został wyprodukowany do użytku elektrycznego.

Dave
2015-03-14 05:16:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Do diabła, nie. W rzeczywistości nie używaj taśmy klejącej do WSZYSTKICH.

Jeśli próbujesz zakryć odsłonięty koniec drutu, użyj nakrętki drutu.

Jeśli używasz gołego drutu z jakiegoś szalonego powodu i chcesz go pokryty, wymień przewód na izolowany lub użyj rurki termokurczliwej.

Jestem inżynierem elektrykiem i NIENAWIDZĘ taśmy izolacyjnej. Zmienia się z czasem, pozostawiając lepki bałagan i prawdopodobnie odsłonięte przewody.

Harper - Reinstate Monica
2018-03-05 09:47:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie Nie Nie !!!

Taśma klejąca ma metaliczną powłokę . Jak myślisz, skąd pochodzi lśniący metaliczny wygląd?

OK, może niektóre nowoczesne, tańsze osiągają metaliczny wygląd dzięki niemetalicznym chemikaliom (chociaż sproszkowany metal jest rodzajem pigmentu!). chcą nadać mu metaliczny wygląd i wcale nie dbają o to, czy izoluje .

W związku z tym spodziewaj się, że taśma klejąca będzie miała wyjątkowo słabe napięcie przebicia izolacji (prawdopodobnie tak niskie, jak kilka woltów), ponieważ nie jest do tego optymalizowana ani testowana w żaden sposób.

Niezależnie od tego, nie jest stworzona, aby trwać

W każdym razie taśma klejąca (we współczesnym wcieleniu) po prostu nie jest trwała. Jestem pewien, że widzieliście „produkt” starej taśmy klejącej, w której części klejące skamieniały, a arkusz pokruszył się.

Podejrzewam, że OP miał na myśli raczej impregnowaną plastikiem taśmę z tkaniny niż taśmę foliową.Ale tak, nadal „Nie, nie, nie”.:-)
Bez względu na to, jaka forma taśmy izolacyjnej jest wymieniona jako izolacja elektryczna.
Some Guy
2015-03-16 02:44:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Najpierw będziesz potrzebować taśmy izolacyjnej: marka 3M, taśma elektryczna typu 33+ to jedyna droga.

Prąd przepływający przez przewód staje się również ważny w tym momencie.

Dwie słabe strony taśmy izolacyjnej to to, że można ją łatwo przebić na ostrych kawałkach, a po pewnym czasie klej zaczyna ustępować. Kiedy tak się stanie, jedyną rzeczą, do której nie przylgnie, jest siebie.

Termokurcz, magia, nie może być używany jako izolacja elektryczna w sieci. Ochrona fizyczna, tak - ale nie Ochrona elektryczna.

Jeśli przewody znajdują się w skrzynce zasilającej / wyłącznika lub podobnej, potrzebujesz taśmy elektryka, a następnie gumowej taśmy do łączenia, która uszczelni się i utworzy połączenie, które będzie również odporny na wodę, a także zapewni pewną grubość drutowi.

Taśma powinna być owinięta spiralą, z 2/3 zakładki w każdym owinięciu.

Możesz termokurczliwe na gumowej taśmie, jeśli wybierzesz. Ostrzegamy, że jeśli połączenie nagrzeje się w jakikolwiek sposób, termokurczliwa próba skurczy się bardziej i może się rozdzielić bez ostrzeżenia.

Mówisz, że 33 jest najlepsze, ale używam super88 tylko dla spawów i prawdziwej izolacji, ale pracuję głównie z 480 V, a 88 jest 1 mil grubsze.Używam 33 jako taśmy fazowej do identyfikacji faz A, B, C.130c bez podkładu i kambric, a następnie 88 do finału później.
Mike
2020-04-10 20:25:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

EE tutaj. Musiałem zaizolować płytkę drukowaną 5 VDC (napięcie USB), a ludzie zdawali się zgłaszać częściowe awarie (zakłócenia na przewodach telefonicznych) tak niskie, jak 24 V (AC) od przypadkowego przeszukiwania forów, być może dlatego, że było to AC. Znalazłem to pytanie tutaj. Skończyła mi się taśma elektryczna, a sklepy są zamknięte z powodu koronawirusa / COVID-19.

Eksperyment: mając na sobie odpowiednie środki ochrony indywidualnej, użyłem taśmy Gorilla Tape , mniej metalicznej, ale równie (bardziej) lepkiej, prawdopodobnie łatwopalnej, okropnej energii źródła i nie są przystosowane do izolacji elektrycznej ( nie należy tego nawet brać pod uwagę , aby bezpiecznie wykonywać tę pracę). Przyłożyłem 32 VDC na odcinek 1 ", a także bezpośrednio na jego grubości (aby zasymulować jeden nawój) z ograniczeniem prądu ustawionym na około 100 mA, z dodatkowym zabezpieczeniem przeciwzwarciowym w przypadku nie działa. Wystąpił impuls 1-2 mA, prawdopodobnie szum (?), ale nie pojawił się żaden prąd, a napięcie nie spadło od osiągnięcia limitu prądu w krótkim czasie trwania eksperymentu na mojej konkretnej próbce taśma gorylowa . Twoja formuła taśmy może być bardziej przewodząca, mieć niższe napięcie przebicia i nie ma pewności, że ten efekt izolacyjny utrzyma się przez dowolny czas.

Wniosek: Chociaż to działało przy napięciu 5 VDC / USB w bardzo krótkim czasie, nie miałem łatwo dostępnego sposobu na przetestowanie sieci. Jeśli to się nie powiedzie, o wiele więcej może się nie udać. Być może można zastosować szybki bezpiecznik 1 A i GFCI. Wygląda na to, że osłona twarzy jest niebezpieczna. Nie próbuj tego w domu, zwłaszcza w niekontrolowanym środowisku bez środków bezpieczeństwa, a jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, prawdopodobnie nie wiesz, co robisz. EE mogą również zostać zabite przez wysokie napięcie, sieć jest łatwo do tego zdolna, chociaż prawdopodobnie nie będzie, jeśli twoja skóra jest sucha z wysoką impedancją. Mam moje błyszczące klipsy z aligatora Cu, wszystkie lepkie / izolujące i opublikowane wyłącznie ze względu na akademicki / ciekawość, więc nie musisz. DLA NAUKI!

Witam i witamy w Home Improvement.Dziękuję za odpowiedź;niech nadchodzą.I prawdopodobnie powinieneś [wybrać się na naszą wycieczkę] (// diy.stackexchange.com/tour), aby poznać szczegóły dotyczące współtworzenia tutaj.
user34605
2015-03-14 04:16:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie. Prawdopodobnie będzie przewodzić.

Baahahaha. Okej przepraszam. Nie, zwykła winylowa taśma klejąca „Duck” nie będzie przewodzić. Ale nie sądziłbym, że byłby to super niezawodny izolator, który ma tendencję do rozpadania się i kruszenia, więc z czasem pogarsza się. Metalowe profesjonalne taśmy klejące miałyby oczywiście duże szanse przewodzenia prądu, ale jak głupio byłoby owijać przewody metalową taśmą? ;-)


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...