Pytanie:
Czy mogę ogrzewać jeden pokój, a chłodzić inny za pomocą klimatyzatora ściennego?
Able Baker Charlie
2020-03-15 04:17:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pracuję w piekarni. Latem robi się ciepło, ale nie na tyle, aby chleb wyrósł bez dodatkowego ciepła. Mamy „komorę garowniczą”, w której chleb leży, podczas gdy ciasto rośnie. Pomieszczenie jest ogrzewane przez dwa grzejniki listwowe i kolejny grzejnik. Ma około 10 stóp na 10 stóp. Uruchamiamy również nawilżacz w pomieszczeniu.

  1. Wiem, że ciepło rezystancyjne nie jest najbardziej ekonomicznym sposobem na ogrzanie pomieszczenia, zwłaszcza tak ciepłego, jak tego potrzebujemy. Rachunek za prąd zgadza się ze mną.
  2. Chcielibyśmy, aby pomieszczenie garowni było cieplejsze, ale reszta lodówki piekarni, jeśli to możliwe.
  3. Używanie grzejnika w lecie wydaje się głupie .

Wydaje się, że idealnym rozwiązaniem jest umieszczenie klimatyzatora przelotowego przez ścianę (nie typu okiennego) w ścianie między resztą piekarni a pomieszczeniem garowni, aby wypchnąć ciepło (i wilgoć) z piekarni do pomieszczenia garowni. Jeśli dobrze rozumiem, ogrzewałoby to pomieszczenie wydajniej niż grzejnik, z dodatkową korzyścią w postaci jednoczesnego chłodzenia reszty piekarni.

Jednym z problemów, który już rozważałem, jest to, że kontrolki temperatury na klimatyzatorze znajdują się po „zimnej” stronie klimatyzacji. Aby zapobiec przegrzaniu pomieszczenia, mogłem podłączyć prąd zmienny do gniazdka termostatu na zewnątrz parownika, z sondą temperatury wewnątrz korektor. Wylot wyłączył AC, gdy garownia osiągnie żądaną temperaturę. Musiałbym dostać AC z mechanicznym włącznikiem / wyłącznikiem, który działałby po włączeniu gniazdka, bez konieczności naciskania przycisków.

Nie mogę znaleźć żadnych przykładów, aby ktoś to robił. Czy to dobry pomysł, czy czegoś mi brakuje?

Zatrudnilibyśmy pracę komuś innemu, więc nie martw się o moje kwalifikacje jako elektryka itp.

Ciekawa koncepcja, ale wydaje się, że klimatyzacja włączałaby się i wyłączała z powodu chłodzenia i nie działałaby wystarczająco długo, aby ogrzać pomieszczenie garowni.
„nie wystarczyłoby na wystarczająco długo, aby się nagrzać”. Zależy to od tego, jak gorąco jest na zewnątrz i jaki termostat jest ustawiony w środku.Jeśli kiedykolwiek położyłeś rękę w pobliżu części klimatyzatora odprowadzającej ciepło ... jest dość ciepło.Nie ma sensu marnować tego ciepła, jeśli można je wykorzystać… jako ciepło uzupełniające… a nie jako ciepło główne.
Proponuję dwa przenośne węże, mniejsze otwory w ścianie.Mam jeden i raz na jakiś czas odprowadzam chłód i ciepło do środka, a on wydziela dużo ciepła.Powiedziałbym, że jedną z głównych wad twojej myśli jest kontrola temperatury w rosnącym pokoju, czy może się nagrzać?
Chleb jest tak wybredny, jak sobie poradzisz z prądami powietrza i upewnij się, że nie ma gradientów temperatury?Gdy klimatyzacja włącza się i wyłącza, temperatura wzrasta / spada.W jakich pojemnikach są twoje ciasta?
Sugeruję, abyś otrzymał lepszy / bardziej wydajny system ogrzewania i kontroli wilgotności w swoim pomieszczeniu garowniczym oraz lepszy / bardziej wydajny system chłodzenia wszędzie indziej.Próba włamania się do czegoś takiego, to IMO będzie cię ostatecznie kosztować więcej, ponieważ A) wprowadzi kurz / zanieczyszczenie do twojego pokoju próbnego, B) nie zadziała dobrze w żadnym celu i C) w końcu to zrobiszaby mimo wszystko wykonać instalację „systemu oddzielnego”.Biorąc pod uwagę, że Twoja działalność zależy od prawidłowego funkcjonowania pokoju sprawdzającego, sugeruję, że jest to Twoja największa potrzeba, więc zrób to najpierw.
Zwykły klimatyzator zbiera dużo mazi po „gorącej stronie”.Bardzo bym się martwił zakażeniem.I co zrobisz z wodą skroploną po zimnej stronie.Zaprojektowanie specjalnego systemu kosztowałoby znacznie więcej, niż było warto.
Wygląda na to, że dobrze to przemyślałeś.Klimatyzatory okienne nie są drogie, więc chyba warto spróbować.Jeśli to zadziała, możesz poprosić specjalistę od HVAC, aby ulepszył Cię do bardziej solidnej konfiguracji pompy ciepła.
Potrzebujesz ogrzewania w pomieszczeniu garowni przez cały czas.Ale czy naprawdę potrzebujesz też chłodzenia w piekarni * przez cały czas *?Jeśli jest za zimno, napotkasz problemy po tej stronie.Gdy tylko nie potrzebujesz chłodzenia, wracasz do innego rodzaju ogrzewania do garowni.Dokładnie sprawdziłbym, czy spędzasz czas i pieniądze na systemie, z którego można korzystać rzadko.To oczywiście zależy od klimatu w Twojej lokalizacji.
Zastanawiam się, czy wystarczyłoby po prostu wciągnięcie ciepłego powietrza z piekarni do garowni.Jakie temperatury próbujesz osiągnąć i jakie masz teraz?Jak duże są pokoje?
Zanim zainstalujesz klimatyzator, zainstaluj okno w tej ścianie.Klimatyzacja okienna to 1/3 ceny klimatyzacji ściennej.
Dwanaście odpowiedzi:
Kevin Reid
2020-03-15 04:38:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie jestem ekspertem, aby powiedzieć, czy to naprawdę dobry pomysł, ale jednostka klimatyzacyjna używana do ogrzewania nazywa się pompą ciepła. Istnieją dwie różnice między „pompą ciepła” i „klimatyzator”:

  1. Pompy ciepła zawierają zawór zwrotny , który odwraca działanie, tak aby zwykle była to strona zimna robi się gorąco, a strona gorąca chłodzi się.
  2. Termostat będzie odpowiedni do ogrzewania (włącza się, gdy jest za zimno), a także do chłodzenia (włącza się, gdy jest zbyt ciepło), a także steruje zaworem przełączającym tryby w razie potrzeby.

W twoim przypadku interesuje Cię tylko druga funkcja. Dlatego zakup pompy ciepła do zainstalowania w ścianie jest jednym z możliwych rozwiązań, które zapewnia termostat, który działa zgodnie z życzeniem bez konieczności zewnętrznego sterowania.

Jednak każda jednostka wstępnie zbudowana będzie również zaprojektowana tak, aby umieścić sprężarkę hałas „na zewnątrz”, który byłby Twoją piekarnią i może być mniej wygodny niż hałas w komorze garowni.

Prawdopodobnie możesz uzyskać przyjemniejszy wynik (zamiast tego hałas w komorze garowni), system zaprojektowany i zainstalowany do dokładnego zastosowania przez technika HVAC; prawdopodobnie byłby nieco droższy, ale nie byłby szczególnie trudniejszy w instalacji i utrzymaniu niż bardziej typowa instalacja chłodzenia, jak spodziewam się.

To doskonała odpowiedź.Jeśli hałas sprężarki w pompie ciepła jest rzeczywiście niepożądany i * jeśli * uda Ci się znaleźć klimatyzację (rozwiązanie problemu hałasu) z ręcznymi przełącznikami, prawdopodobnie będzie ona również wyposażona w prosty mechaniczny termostat.W takim przypadku można z łatwością umieścić gotowy termostat w pomieszczeniu garowni i poprowadzić jego przewody do oryginalnego termostatu mechanicznego.Wybierz oryginalny termostat do 100, aby nigdy nie zadziałał sam i masz swoje rozwiązanie.Klimatyzacja będzie kontrolowana przez pomieszczenie garowni, a sprężarka też tam będzie.
MTA
2020-03-15 20:36:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, to zadziała, ale ostrzegam, aby wziąć pod uwagę, że gorąca strona klimatyzacji może wytwarzać unoszące się w powietrzu kropelki wody pełne bakterii.

Typowy klimatyzator przez okno lub ścianę skrapla wodę po zimnej stronie i kieruje ją do tacy kondensatu po stronie gorącej. Wentylator skraplacza zazwyczaj ma łopatki wentylatora połączone zewnętrznym pierścieniem zwanym pierścieniem odrzutnika. Gdy wentylator skraplacza obraca się, pierścień odrzutowy zbiera skroploną wodę z tacy kondensatu i przesuwa ją na wymiennik ciepła, który pomaga w schładzaniu gorących wężownic.

Niestety, zawieszona woda nie odparowuje całkowicie tak więc gorące powietrze wychodzące z tyłu klimatyzacji jest pełne mikroskopijnych kropelek wody, w których znajdują się również bakterie rosnące w ciepłej, zakurzonej i brudnej tacy na wodę. Yecch!

Wiadomo, że duże komercyjne urządzenia klimatyzacyjne przenoszą w ten sposób chorobę legionistów.

Możesz uniknąć zanieczyszczenia ciasta w garowni, otwierając zewnętrzną obudowę klimatyzatora i modyfikacja wewnętrznej kanalizacji kondensatu. Skieruj kondensat bezpośrednio do kanalizacji sanitarnej, zapobiegając gromadzeniu się wody po stronie gorącej.

Jest również prawdopodobne, że pieczenie chleba zabije wszelkie unoszące się w powietrzu bakterie, które przyklejają się do ciasta, ale kto chce zaryzykować dla zdrowia klientów?

Nie tylko bakterie, ale także potencjalnie pleśń.Proces pieczenia może go zabić, ale może to nie wystarczyć dla osoby z silną alergią na pleśń, która je Twój chleb.
Ack
2020-03-15 04:36:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To by działało dobrze, do dzieła! Sprawność będzie pochodzić z różnic temperatur między elementami grzewczymi i chłodzącymi oraz temperatur w pomieszczeniu, im większa różnica, tym większa sprawność (lub skuteczność). Osoba lub sklep HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja) będzie w stanie pomóc w obliczeniach, nawet jeśli nie wykonają instalacji.

Jasen
2020-03-15 04:35:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Brzmi jak dobry plan. ale masz rację, że sterowanie będzie regulować ciepło w niewłaściwym pomieszczeniu.

Jeśli znajdziesz urządzenie, które obsługuje zewnętrzny (do urządzenia) głupi termostat, termostat może być umieszczony w pomieszczenie garowni i używane do sterowania ciepłem z klimatyzacji.

W przeciwnym razie będziesz musiał zmodyfikować klimatyzator, aby spełniał Twoje potrzeby. Spodziewałbym się, że kompetentny inżynier HVAC może coś dla Ciebie skonfigurować, prawdopodobnie w oparciu o zwykły klimatyzator.

Lawnmower Man
2020-03-16 11:11:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niekonwencjonalna alternatywa

Widzę, że masz trzy problemy, które mogą być powiązane:

  1. Za dużo ciepła po stronie piekarnika
  2. Za mało ciepła po stronie impregnacji
  3. Za mało wilgoci po stronie impregnacji ze względu na ogrzewanie powietrza

Chociaż pompa ciepła z pewnością rozwiąże Twój problem, ja twierdzą, że może to być przesada. Widzisz, pompa ciepła jest niezbędna, gdy chcesz przepompować ciepło z zimnego źródła do ciepłego zlewu (co jest odwrotnym kierunkiem, w którym będzie płynąć naturalnie). Z drugiej strony masz już gorącą komorę z piekarnikiem i pomieszczenie do spajania zimna i naprawdę chcesz po prostu, aby ciepło przechodziło z gorącego na zimne. Więc niech to. Po prostu pozwól powietrzu krążyć między dwoma pokojami, aż osiągną równowagę. Oczywiście może to nie być właściwe, więc przyjrzyjmy się założeniom.

Założenia

Nie jestem zawodowym piekarzem, ale szybkie wyszukiwanie wskazuje, że pokój weryfikacyjny powinien prawdopodobnie działać około 30 ° C / 90 ° F, 75% wilgotności względnej (RH). Czy to jest poprawne? Prawdopodobnie chciałbyś, aby komora piekarnika była bliżej 20 ° C / 70 ° F, ale piece wydzielają dużo ciepła, zwłaszcza gdy je otwierasz, aby włożyć lub wyjąć. Ponadto gorący produkt wychodzący z piekarnika ogrzeje pomieszczenie.

Jeśli komora piekarnika zbliży się do żądanej temperatury garowania, naprawdę chcesz po prostu wydmuchać gorące powietrze do komory garowniczej . Ale nawet jeśli w piecu nie jest tak gorąco, zwykła konwekcja może działać. W końcu piec prawdopodobnie nie ma jednolitej temperatury. Powietrze tuż obok pieców jest znacznie cieplejsze niż powietrze po drugiej stronie pomieszczenia. Ważną kwestią jest to, że chcesz głównie wciągnąć powietrze otaczające piece bezpośrednio do komory garowniczej i wydmuchać zimniejsze powietrze z garowni z powrotem na piece. Jeśli powietrze obok pieców jest bliskie żądanej temperatury garowni, a nawet wyższej (co jest najlepsze), może to zadziałać.

Chłodzenie wyparne

Jeśli jednak po prostu wydmuchujesz powietrze w kółko, piece będą nadal tak gorące jak garownia, co rozwiązuje tylko jeden z problemów. Przedstawmy więc inne narzędzie. Zamiast po prostu przepuszczać powietrze między pomieszczeniami przez kanały za pomocą prostego wentylatora, użyjmy wentylatora, aby wydmuchać powietrze z piekarnika do garowni, ale chłodnicę wyparną, aby wydmuchać je z garowni do piekarnika. Zrobi to kilka rzeczy.

Po pierwsze, „bagienna chłodnica” schłodzi powietrze pochodzące z komory garowniczej, dzięki czemu w pomieszczeniu z piekarnikiem nie będzie zbyt gorąco. Po drugie, nawilży powietrze do 80-90% RH. Naprawdę nie chcesz, aby pomieszczenie z piekarnikiem było wilgotne, ale chcesz , aby pomieszczenie do garowania było powyżej średniej (dlatego stosujesz nawilżacz). Nie chcesz więc po prostu wdmuchiwać chłodnego, wilgotnego powietrza do komory piekarnika. Chcesz dmuchać nim na swoje piece , aby je schłodzić i podgrzać powietrze .

Idealnie, teraz ogrzane, bardzo wilgotne powietrze będzie zostać zassanym przez wentylator i wdmuchniętym do pomieszczenia testowego.

Wniosek

Jest możliwe, a nawet prawdopodobne, że ta konfiguracja nie zapewni dokładnej temperatury i wilgotności, do której chcesz się kierować . Ale prawdopodobnie przenosi najwięcej ciepła przy najniższych kosztach, a jednocześnie zapewnia zwiększenie wilgotności, a wszystko to za cenę minimalnych przewodów, wentylatora i chłodnicy wyparnej (znacznie tańsze niż jakakolwiek pompa AC lub ciepła, aby nabyć i obsługiwać). Być może nadal będziesz musiał uruchomić grzejnik w komorze garowniczej, ale miejmy nadzieję, że zużyjesz znacznie mniej energii, aby osiągnąć żądaną temperaturę. To samo dotyczy nawilżacza. Idealnie byłoby, gdyby pomieszczenie z piekarnikiem ochłodziło się do przyjemniejszego poziomu.

Trudno powiedzieć, jak dobrać rozmiar niezbędnych komponentów, ale mam nadzieję, że osoby zajmujące się HVAC mogą wykonać niezbędne obliczenia i podać rozsądne oszacowanie bez sprzedaży najdroższego sprzętu.

xeeka
2020-03-15 19:09:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dzielona klimatyzacja pozwoliłaby uniknąć dużych otworów w ścianie (potrzebny jest tylko mały otwór na rurkę / rurkę), jest niedroga i pozwoliłaby na swobodne ustawienie elementów. W razie potrzeby można go rozszerzyć o 2 lub 3 jednostkę. do nadmiarowości.

Najpierw jednak skontaktuj się z instalatorem lub producentem.Mamy system podzielony na dwa pokoje w naszym domu i nie może on działać w różnych trybach, jak chce OP.To znaczy.muszą jednocześnie chłodzić lub ogrzewać oba, albo możesz uruchomić jedną jednostkę, a drugą wyłączyć.
@GalacticCowboy Ponieważ zakłada się, że pomieszczenie próbne to pomieszczenie bez ludzi, moja odpowiedź miała na celu umieszczenie głośnej sprężarki w tym pomieszczeniu, co skutkuje wysokim współczynnikiem COP.
@GalacticCowboy W takim razie jaka jest twoja definicja „podzielonej klimatyzacji”, ponieważ zawsze rozumiałem, że oznacza to każdy system, w którym istnieje skrzynka zewnętrzna i skrzynka wewnętrzna, które są połączone tylko przewodami czynnika chłodniczego.Małe nazywane są mini-splitami, a najbardziej typowe systemy HVAC w całym domu są również „split”.Jednostka okienna to przykład czegoś, co nie jest podzielone - wszystko w jednym pudełku.
George Anderson
2020-03-15 06:53:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To nie jest całkiem „odpowiedź”, ale zbyt długi na komentarz.

Bardzo ciekawy i energooszczędny pomysł, bardzo kreatywny!

OK, oto moje rozwiązanie i chciałbym powitać innych (szczególnie „wielką trójkę”) do wniesienia wkładu i, miejmy nadzieję, udoskonalenia tej sugestii. Z pewnością byłoby to podejście jednorazowe. Najważniejsze części to:

1) Termostat (tstat) w komorze garowni (potencjalnie zdolny do ogrzewania dodatkowego).

2) Stycznik (przekaźnik mechaniczny sterowany przez tstat) podłączony do gniazda dla jednostki klimatyzacyjnej.

3) Transformator do zasilania niskonapięciowego tstatu i stycznika.

Oto jak to by działało.

Tstat w komorze garowniczej byłby zasilany przez transformator niskiego napięcia.
Gdy tstat w komorze garowniczej wymaga ciepła, stycznik zamyka się, zapewniając zasilanie przez ścianę A / C jednostka. Wówczas wężownice skraplacza w pomieszczeniu garowniczym dostarczałyby ciepło.

W tym momencie mamy 2 możliwości.
Zakładam, że w twojej komorze garowniczej istnieje sterowanie termostatyczne, jeśli tak, to chcesz ustawić ten istniejący termostat o kilka stopni niżej niż tstat A / C, aby umożliwić bardziej wydajna jednostka klimatyzacyjna, aby uzyskać żądane temperatury.

Jeśli nie masz istniejących termostatów na grzejnikach w komorze garowniczej (tj .: włączasz i wyłączasz je ręcznie), możesz wykorzystać możliwości AUX HEAT nowego tstatu do sterowania INNYM stycznikiem To spowodowałoby włączenie ogrzewania listwy przypodłogowej, gdyby jednostka klimatyzacyjna na ścianie nie mogła wystarczająco podnieść temperatury. Kolejną zaletą korzystania z AUX HEAT jest to, że jeśli piekarnia jest zbyt zimna, możesz po prostu wyłączyć jednostkę A / C, a kiedy tstat zorientuje się, że nie osiągnął nastawy, automatycznie włączy się AUX HEAT.

Jeśli masz istniejące termostaty w pomieszczeniu kontrolnym i są one niezawodne i w dobrym stanie, utrzymywałbym je z nastawą o kilka stopni niższą niż jednostka klimatyzacyjna. AUX HEAT stara się być bardzo dokładny, ponieważ jest to problem dotyczący komfortu w domu. Brak wystarczającej wiedzy o tym, jak ważne są dokładne kontrole temperatury w pokoju sprawdzającym, uniemożliwia mi oferowanie lepszych porad.

Kilka innych uwag: Jednostka klimatyzacyjna „przez ścianę” prawdopodobnie miałaby kilka ustawień (wysokie, średnie, niskie itp.). Jeśli w chłodnym sezonie piekarnia zapewni wystarczającą ilość ciepła do podgrzać pomieszczenie do garowania? IE: Czy na „wysokim poziomie” klimatyzator za bardzo chłodzi piekarnię? Myślę, że twój pomysł jest w zasadzie rozsądny, ale będzie wymagał wykwalifikowanego specjalisty od HVAC lub elektryka, aby podłączyć go zgodnie z kodem.

Jeśli to podejście brzmi dla Ciebie dobrze, mógłbym przedstawić diagramy, ale myślę, że prawdopodobnie już je rozumiesz! Powodzenia z bardzo kreatywnym pomysłem!

batsplatsterson
2020-03-15 17:19:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że to sprytny pomysł i wykonalny prostym hackiem. Jeśli zlokalizujesz zwykły termostat przewodowy w komorze garowni i połączysz zaciski grzewcze termostatu z zaciskami chłodzenia klimatyzatora, powinieneś dostać to, czego szukasz.

To ograniczy twoje opcje do jednostek z zaciskami do zewnętrznego termostatu.

Myślę, że przenośne urządzenie może być idealne, w ten sposób wystarczy uruchomić odpowietrznik suszarki przez ścianę - ale nie wiem, czy znajdziesz przenośny, który współpracuje z zewnętrznym termostatem.

Myślę, że bardziej prawdopodobne jest znalezienie klimatyzatora ściennego, który ma te połączenia, i łatwo można znaleźć jednostkę 208 V lub 240 V, która będzie nieco bardziej wydajna.

W najgorszym przypadku można użyć jednego z grzejników / klimatyzatorów typu wall-pack, używanych w hotelach i motelach, z których większość, jeśli nie wszystkie, ma zaciski do zewnętrznego termostatu.

fraxinus
2020-03-15 19:17:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pomysł jest dobry i prawie możliwy.

Zbudowanie go z gotowych części może być tylko trochę trudne.

Po pierwsze, nie widziałem jeszcze Jednostka klimatyzacyjna zdolna do nawilżania pomieszczenia (suszenie jest trywialne i nastąpi samoistnie, ale nie jest tym, czego potrzebujesz).

Sterowanie temperaturą niekoniecznie jest po stronie chłodnej. Tam, gdzie mieszkam, jednostki AC są używane bardziej do ogrzewania, a mniej do chłodzenia, więc wszystkie jednostki AC na rynku lokalnym mają zarówno funkcję ogrzewania, jak i chłodzenia. Użytkownik steruje wewnętrzną obudową klimatyzatora, termostat znajduje się wewnątrz, a korpus zewnętrzny działa odwrotnie (dmucha, gdy klimatyzator jest używany do ogrzewania pomieszczenia).

Możliwe, że Tam, gdzie mieszkasz, jednostki klimatyzacyjne na rynku lokalnym są głównie typu tylko chłodzącego. Po prostu spójrz dokładniej, a znajdziesz prawie jeden z obiema funkcjami (nie znam jednostek klimatyzacyjnych klasy konsumenckiej, które tylko ogrzewają).

Będziesz musiał zamontować część wewnętrzną w pomieszczeniu sprawdzającym i część zewnętrzna w pomieszczeniu pieca. Jednostka „zewnętrzna” będzie kondensować dużo wody i trzeba będzie ją gdzieś spuścić. A ze względu na mąkę w powietrzu jestem prawie pewien, że od czasu do czasu będziesz musiał wyczyścić wymiennik ciepła części „zewnętrznej”.

Upewnij się, że jednostka klimatyzacyjna ma potrzebne zakres temperatur dla funkcji grzania. Większość z nich ma temperaturę do 30 stopni Celsjusza, co może, ale nie musi, być wystarczające (nie jestem zbyt biegły w pieczeniu, przepraszam).

Z dostępnych informacji myślę, że 12000 BTU / h (3,5 kW mocy grzania / chłodzenia) Jednostka AC wystarczy, ale sprawdź moc znamionową swoich grzejników i odpowiednio dostosuj liczby. Jednostki prądu przemiennego typu inwerter są o wiele lepsze w Twoim przypadku. Prawdopodobnie będziesz musiał użyć najniższego ustawienia prędkości wentylatora.

Będziesz musiał zostawić nawilżacz w spokoju.

Prawdopodobnie zaoszczędzisz około 60-70% energii elektrycznej używanej do grzejniki, a w komorze pieca dostaniesz także zimną bryzę.

p.s. mój przyjaciel, który ma w piwnicy "serwerownię" pełną komputerów, robi coś takiego, z wyjątkiem tego, że chłodzi serwerownię i ogrzewa resztę domu.

ps2 "w ścianie „Jednostki klimatyzacji są również nazywane„ typami dzielonymi ”(co pomoże w wyszukiwaniu w Internecie). Działają najlepiej, gdy ich przewody mają mniej niż 3 m (10 stóp) długości, ale prawie możliwe jest ich zamontowanie nawet w odległości 10 m (30 stóp) od siebie lub nawet więcej, jeśli ci, którzy je montują, są w stanie pokryć je freonem.

Yousif Tareq
2020-03-15 23:30:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślisz o zastosowaniu systemu klimatyzacji podobnego do gry komputerowej Rimworld?

To nie będzie działać efektywnie.

Używasz gazu R22 lub R123a jako płynu grzewczego?

Systemy Thouse działające w temperaturze otoczenia około 45-55 C?

I nie uzyskasz odcięcia termicznego, jeśli osiągniesz żądaną temperaturę ogrzewania.

Więc nie będziesz mieć żadnego chłodzenia ani ogrzewania po drugiej stronie wydajnie .

Po prostu spalenie rachunku za prąd.

Lepiej jest użyć piekarnika uciekającego z ciepła, aby ogrzać pomieszczenie do przechowywania ciasta.

Mikesplace
2020-03-16 00:42:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Możesz wypróbować dwa małe przenośne urządzenia w każdym kierunku, najlepiej po połowie tego, czego potrzebujesz, w ten sposób będziesz mieć dwa termostaty kontrolujące temperaturę w każdym pomieszczeniu. Tak więc jedna jednostka zapewniłaby ułamek ogrzewania i chłodzenia i jest niekontrolowana i mniej niż to, czego potrzebujesz, a druga jednostka uzupełnia i jest kontrolowana przez termostaty.

wasup23
2020-03-17 17:16:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, to zadziała. AC to bardzo prosta koncepcja. Weź ciepło z jednego miejsca i umieść je w innym. jeśli gdzieś indziej jest inny pokój, voila. to jest to, co robimy często w serwerowniach, aczkolwiek ze znacznie bardziej kosztowną jednostką "zaprojektowaną do tego", ale dosłownie umieści dokładnie btu usunięte z chłodzonej strony w stronę ogrzewaną plus dodatkowe ciepło z tytułu do elektroniki, sprężarki i silnika wentylatora.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...